Hoe gaan we te werk?

Van intake gesprek tot de ingave van content: uw bouwproces in 4 stappen

Stap 1: het intake-gesprek

In deze fase proberen we een antwoord te formuleren op volgende vragen:

  • Wat wil je dat de bezoekers van jouw website doen?
    - Informatie raadplegen en opvragen
    - Offerte maken
    - Contact opnemen
    - Producten kopen
    - Inschrijven op een nieuwsbrief

  • Wat heb je de bezoeker te bieden? Waarom zou de bezoeker bij jou moeten komen en niet bij een concurrent in de buurt?
    Met andere woorden waarom zou de bezoeker bij jou moeten komen en niet bij een concurrent in de buurt?

  • Voor wie is de website bestemd?

Op die manier willen we tot een classificatie van jouw aanbod komen. Dat vormt de basis van onze informatiearchitectuur.

We nemen in dit stadium van het project ook de sites van jouw concurrenten onder de loep. Kwestie van interessante ideeën op te doen.

Stap 2: de informatiearchitectuur

We weten wat we willen bereiken met de site. Nu gaan we kijken hoe we onze bezoekers naar dit doel gaan sturen.

Deze denkoefening zal impact hebben op:

  • de opbouw van de homepage > overzichtelijke blokken met actiegerichte inhoud (duidelijke ‘calls to action’)

  • het menu van de site > duidelijke navigatietermen

  • de opmaak van de overzichtspagina’s en van de detailpagina’s
    - hoofdzaken op de overzichtspagina
    - bijzaken – voor de geïnteresseerde lezer - op de detailpagina
    - ‘calls to action’ op alle pagina’s

Andere aspecten die in deze fase aan bod komen:

  • aantal talen
  • webhosting en domeinnaamregistratie
  • gebruikersrechten en rollen

Stap 3: het design

Vervolgens gaan we dit designen in lijn met uw logo en huisstijl.

Heb je nog geen logo/huisstijl? Geen man overboord. We werken samen met een aantal grafisch ontwerpers die je tegen een heel democratische prijs kunnen helpen.

Aandachtspunten zijn:

  • beperkt aantal keuren (bij voorkeur met de kleuren van jouw bedrijfslogo)
  • lichte achtergrond voor een aangenaam leescomfort
  • frequent voorkomend en goed leesbaar lettertype (bijv. verdana, calibri of arial)
  • vaste opmaakstijlen voor titels, ondertitels, productbeschrijvingen, actieknoppen, blokken, voetnoten, afbeeldingen...

We testen dit op de meest gebruikte browsers: internet explorer, google chrome, mozilla firefox en safari.
En op verschillende toestellen: desktop, laptop, tablet/iPad en smartphone/iPhone.

Stap 4: het ingeven van content

De structuur staat op poten. Nu moet er content worden ingegeven, pagina’s worden aangemaakt en bewerkt.

Hier laten we graag het werk (gedeeltelijk) aan jou over…

Okselvijvers? Klamme handjes? Absoluut niet nodig. Met Drupal is dit kinderspel, nauwelijks moeilijker dan een  tekstverwerkingsprogramma.

Dankzij het gebruiksvriendelijke CMS van Drupal maak je - na een korte opleiding van 2 uur - mooie professionele webpagina’s.

Zie je dat niet zitten of heb je te weinig tijd? In dat geval kunnen wij die taak op ons nemen (tegen uurtarief).

Zodra de website klaar is, zorgen we er voor dat die wordt opgepikt door Google.

Laten we het over jouw project hebben

Een moderne en frisse website voor je onderneming?
Een trendy webshop voor je winkel?

Maak nu een afspraak